- Вперше термін «медіаосвіта» було вжито у 1973 р. на спільному засіданні сектора інформації ЮНЕСКО й міжнародної ради з кіно та телебачення.
- Згідно з прогнозами до 2018 року кількість користувачів Інтернету в усьому світі зросте до 2.44 мільярдів, або охопить 33% населення світу.
- 95% громадських організацій по всьому світу мають власну сторінку на Facebook, 83% на Twitter, 40% є активними в Instagram.
- На телевізор, телефон та комп’ютери сучасна людина витрачає майже половину всього часу, що знаходиться в стані неспання. Середній дорослий не спить 16,5 години на день, а на спілкування з технікою у нього йде до 45% цього часу, тобто при тривалості життя 60 років, за винятком дитинства, ми витрачаємо близько 20 років на спілкування з гаджетами.
- Тільки 9% підлітків турбуються про конфіденційність своїх даних.
- Дослідження від Pew Research Center минулого року виявило, що 14% дорослих американців ділилися новинами навіть знаючи, що вони фейкові.
- У 2017 році Міністерство освіти та науки затвердило всеукраїнський експеримент із медіаосвіти на 2017–2022 роки, який має назву «Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику». Експериментом буде охоплено всі 24 області України та м. Київ.
- «Медіазнайко» – це перша навчальна гра з медіаосвіти в Україні, її мета – допомогти якомога більше дізнатися про інформаційне та медійне поле. (http://www.aup.com.ua/Game/index.html)
- Теперішнє медіасуспільство — це мережеве суспільство. Ми перебуваємо в контакті з іншими в режимі 24/7 через електронну пошту, смартфони, онлайн-ігри й соціальні медіа.
І ще трохи фактів:
У контексті медіаграмотності термін «медіа» стосується мас-медіа. Передовсім – це: книжки, періодична преса, радіо, телебачення, інтернет-медіа, кінематограф, мобільні телефони, відео та комп’ютерні ігри, біл-борди та інші види реклами, одяг чи предмети побуту із рекламою міста, фірми, людини, тощо…
Фейк – це спеціально створена новина, чи журналістський матеріал, який містить неправдиву або перекручену інформацію, що дискримінує певну людину чи групу осіб в очах аудиторії.
Медіакомпетентність – це сукупність знань, умінь, навичок, мотивів, які сприяють вибору, критичному аналізу, усвідомленню впливу медіа на людину, включають вміння уникати маніпуляцій та можливість створення власних медіапродуктів.